Mrkvánky

02.05.2017

Mrkev miluji, je bohatá nejen na vitamíny, minerály, stopové prvky, ale obsahuje vlákninu a důležité antioxidanty. Jako jedna z mála zeleniny je zdravější tepelne upravená, kdy se více než polovina beta-karotenu přemění na vitamin A.

Ingredience

Na těsto

  • 200 g špaldové mouky jemně mleté
  • 80 g Ghí
  • 2 větší mrkve
  • kůra z jedného bio cintónu
  • 1 lžice kypříciho prášku bez fosfátu
  • špetka soli

Na náplň

  • povidla

Postup

1.
Mrkev na jemno nastrouhám a přidám zbytek ingrediencí. Pokud je Ghí tuhé, nechám ho chvilku povolit. Pak zpracuji vše v těsto.

2.
S těstem se hezky pracuje. Vyválím ho a vykrojím kolečka. Do středu kolečka dám povidla a pomocí vidličky spojím těsto do tvaru pulkruhu.



3.
Mrkvánky pokládám na pečící papír a peču při 175 stupních 30min. Nechám vychladit, povidla jsou hodně horká.

4.
Kromě koleček zkouším i jiné tvary a různé tipy povidlý. Důležité je vždy těsto hezky spojit, aby vám povidla nevytekla. Můžete posypat ovesným sušeným mlékem a výborně se hodí k čaju.